سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با مهمترین گپها در بازار ارزهای دیجیتال

موضوع صحبت جامعه ارز دیجیتال طی چند ماه گذشته پیرامون گپ یا شکاف‌های قیمتی موجود در نمودار قراردادهای آتی بیت کوین CME (بازار بورس شیکاگو) بوده است. بیت کوین به طور شبانه روزی در صرافی‌های بزرگ معامله می‌شود اما روزهای آخر هفته در CME معامله این ارز دیجیتال صورت نمی‌گیرد. با شروع مجدد معاملات در CME، این موضوع، اغلب شکاف یا یک فضای خالی در نمودار قراردادهای آتی ایجاد می‌کند.

در علم فیزیک گفته می‌شود که طبیعت از خلاء متنفر است که گفته می‌شود این جمله از زبان ارسطو است، اما بعدا توسط ذره گراهایی نظیر اپیکور و لوکرتیوس مورد انتقاد قرار گرفت که در طبیعت هیچ خلایی وجود ندارد، زیرا طیف چگال­تر پیرامون ماده، بلافاصله خلاء موجود را پر می‌کند. این مفهوم در بسیاری از ابعاد دیگر زندگی نظیر معاملات و تحلیل­‌های تکنیکال نیز به کار گرفته شده است که در ادامه راجب این مورد در زمینه ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد و تمام مواردی که نیاز به دانستن آن‌ها در ارتباط با گپ­‌ها نیاز خواهید داشت را بررسی می­‌کنیم.

آموزش ارزهای دیجیتال به صورت کاملا درست و اصولی، برای آشنایی بیشتر به لینک سوپر دوره ارز مراجعه کنید

شکاف یا گپ چیست؟

شکاف یا گپ یک فاصله یا فضای پر نشده در نمودار است که در اثر حرکت سریع قیمت در هر یک از جهت­‌ها ایجاد می­‌شود. در یک روند صعودی، گپ وقتی به‌ وجود می‌­آید که یک شمع با بالاترین سطح قیمتی، پایین­تر از شمع بعدی با پایین­ترین سطح قیمت باشد. برعکس، در یک روند

ادامه مطلب...