سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرارداد دائمی ارز دیجیتال چیست

قرارداد دائمی (Perpetual Swap) نوعی محصول بازار مشتقه است که طی سالیان اخیر در بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ به‌ طوری‌ که حجم معاملات روزانه آن از 180 میلیارد دلار بیشتر می‌باشد. پیدایش این قراردادها به 13 مه سال 2016 بازمی‌گردد. قراردادهای دائمی، این فرصت را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا با پول کم، موقعیت‌های معاملاتی بزرگی را برای یک رمز ارز ایجاد کنند. این ویژگی منحصر به فرد، افراد بسیاری را به استفاده از این نوع قراردادها ترغیب می‌کند اما باید در نظر داشت که چنین فرصتی ریسک زیادی نیز به همراه دارد.

با آموزش ارز دیجیتال، افراد می‌توانند به عنوان مشاوران یا متخصصان در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کرده و به دیگران در انتخاب، سرمایه‌گذاری و مدیریت ارزهای دیجیتال کمک کنند.

بازار مشتقات ارزهای دیجیتال چیست؟

مشتقات، ابزارهایی مالی هستند که ارزش ذاتی خود را از یک دارایی دیگر می‌گیرند. همانند سایر انواع مشتقات از جمله معاملات آتی و اختیار، قراردادهای دائمی نیز ابزاری برای سفته‌بازی و سوداگری بر روی ارزش یک دارایی خاص حین انعقاد قرارداد می‌باشد.

نحوه کار آن‌ها بسیار به قراردادهای آتی که این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا با پذیرفتن تعهد خرید یا فروش یک دارایی خاص در تاریخی معین در آینده با قیمتی از پیش تعیین‌شده، در رابطه با قیمت آینده آن دارایی حدس و گمان بزنند شباهت دارد. از سوی دیگر، در معاملات اختیار، اجباری برای پذیرش تعهد مطرح نیست اما معامله‌گر حق انجام این کار را دارد.

به‌ طور کلی، بازار مشتقات ارزهای دیجیتال به معامله‌گران روشی منعطف برای کسب سود از تحولات قیمتی دارایی‌های دیجیتالی ارائه می‌دهد؛ زیرا بدون این‌ که آن‌ها با این دارایی‌ها ارتباط مستقیمی داشته و یا با دردسرهای مربوط به نگهداری از آن‌ها مواجه باشند؛ به عبارت دیگر، در بازار

ادامه مطلب...قرارداد دائمی ارز دیجیتال چیست