سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا طلا بهتر از بیت کوین است؟ برای کنترل تورم کدام بهتر هستند

زمان آعاز حمله نظامی ارتش روسیه به اوکراین، رشد طلا افزایش پیدا کرد و به اوج قیمتی مربوط به مرداد سال 99 رسید. با این حال، قیمت بیت کوین که به‌‌ گفته مایکل سیلور، بهترین منبع برای ذخیره ارزش است، در یک روز 14 درصد سقوط کرد.

رشد قیمت طلا و سقوط قیمت بیت کوین در 24 فوریه (5 اسفند) پایان ماجرا نبود. پس از آنکه دولت اوکراین به ‌طور رسمی اعلام کرد از طریق بیت کوین و اتریوم کمک مالی جمع‌آوری می‌کند، قیمت طلا تقریباً خیلی سریع کاهش یافت و بیت کوین بیش از 17 درصد رشد کرد. کمک‌هایی که در قالب ارز دیجیتال برای اوکراین فرستاده شد، خیلی سریع نقد و به پول‌های فیات تبدیل شد. دولت این کشور هرگز قصد نداشت این بیت کوین‌ها را انباشت کند و به ‌محض دریافت ارزهای دیجیتال آن‌ها را خواهد فروخت. این نیاز به تأمین مالی جنگ در اوکراین بود که باعث شد که فشار فروش بازار افزایش یابد.

رقابت بین بیت کوین و طلا در ابتدای هفته هم ادامه داشت. امروز، طلا از نظر بازدهی از بیت کوین سبقت گرفت و در بالاترین سطح به 2?002 دلار رسید. با این حال، طلا فقط 5 درصد از اوج تاریخی خود در 2075 فاصله دارد و به‌ احتمال قوی، این سطح به ‌عنوان مقاومت محکمی عمل خواهد کرد. در عین حال، بیت کوین رفته ‌رفته به حمایت‌های 37700 و 35254 دلاری نزدیک می‌شود که سطوح حمایتی تاریخی آن محسوب می‌شوند. تماشای اتفاقاتی که در آینده قرار است رخ دهد، خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود؛ اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که این اتفاقات روی این ادعا که بیت کوین بهترین ابزار برای ذخیره ارزش است، تأثیری می‌گذارد یا خیر؟

آموزش جامع خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استاندارد؛ برای اطلاعات بیشتر به لینک سوپر دوره ارز دیجیتال مراجعه کنید

طلا ابزار بهتری برای ذخیره ارزش است یا بیت کوین؟

سال‌ها است که بسیاری از معامله‌گران درباره این بحث می‌کنند که بیت کوین برای ذخیره ارزش بهتر است

ادامه مطلب...آیا طلا بهتر از بیت کوین است؟ برای کنترل تورم کدام بهتر هستند