سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترید در بازار گاوی و خرسی

بازار گاوی و بازار خرسی از جمله واژه‌هایی هستند که در توصیف وضعیت بازار سرمایه به کار می‌روند. هنگامی که بازار رو به رشد باشد و قیمت ارزهای دیجیتال روندی صعودی داشته باشد، می‌گویند بازار گاوی است. این در حالی است که اگر قیمت ارزهای دیجیتال روندی نزولی داشته و رکود بر بازار حاکم شده باشد، از عبارت بازار خرسی استفاده می‌کنند که در ادامه این مطلب، بیشتر به توضیحات هر یک و تفاوت‌ آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

آموزش درجه یک ارزهای دیجیتال توسط تیم مدرسان پیشتاز با سابقه چندین سال در تدریس برای مطالعه بیشتر به لینک مراجعه کنید

آموزش ارز دیجیتال به افراد ابزارها و روش‌های تحلیل بازار مانند نمودارهای قیمت و شاخص‌های فنی را آموزش می‌دهد.

 

بازار گاوی چیست؟

فعالیت در بازارهای دارایی هیچ‌ وقت متوقف نمی‌شود و معاملات در این بازارها به‌ طور پیوسته در حال انجام هستند. در این میان، نوسانات قیمت هم همواره اتفاق می‌افتند و بازارها وارد فازهای صعودی و نزولی می‌شوند. در نتیجه زمانی که قیمت‌ها برای یک مدت طولانی به‌ طور متوالی افزایش پیدا می‌کنند، می‌توان گفت با یک بازار گاوی یا صعودی مواجه هستیم.

دلیل نام‌گذاری بازار صعودی به‌ عنوان بازار گاوی چندان مشخص نیست؛ اما اغلب مردم معتقدند که این اصطلاح به نحوه حمله گاو نر که شاخ‌هایش را به‌ سمت بالا می‌برد اشاره دارد و همچنین، این نوع بازارها امکان دارد ماه‌ها و حتی سال‌ها ادامه پیدا کنند و تاریخ دقیق این دوره، جز با پایان یافتنش قابل ‌تشخیص نیست.

یکی از مشخصه‌های اصلی بازارهای گاوی علاوه بر بالا رفتن قیمت‌ها، افزایش اعتماد سرمایه ‌گذاران است. در چنین بازارهایی سرمایه‌ گذاران نسبت به آینده قیمت‌ها خوش‌بین هستند و معتقدند که قیمت بالاتر خواهد رفت.

البته متأسفانه اعتماد و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران برای همیشه دوام ندارد و بالاخره متوقف خواهد

ادامه مطلب...ترید در بازار گاوی و خرسی