سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای یک بلاکچین

کاربردهای فناوری بلاکچین و موارد استفاده از آن، بسیار بیشتر از رمزارزها هستند. این تکنولوژی با توانایی ایجاد شفافیت، امنیت بیشتر و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه مشاغل، می‌تواند بر بخش‌های مختلف توسط شیوه‌های بهینه متفاوتی تاثیرگذار باشد؛ به صورتی که مثلا نحوه اجرای قراردادها را برای کارآمدتر کردن کار دولت به شیوه خوبی تغییر دهد. این تغییرات می‌تواند در زمینه های مختلفی از زندگی انجام شود و تاثیرات مثبت و مفیدی برای هر چه بهتر شدن شیوه زندگی کردن داشته باشد.

در این مقاله، چند نمونه از موارد استفاده از بلاکچین در دنیای واقعی را برای این تکنولوژی عملگرا و در عین حال انقلابی، گردآوری کرده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید تا با کاربردهای مهم بلاک­چین، هم در دنیای دیجیتال و هم در دنیای واقعی آشنا شوید.

شما می‌توانید بلاکچین و ارزهای دیجیتال به صورت اصولی آموزش ببینید بدین منظور برای ارتباط بیشتر به لینک آموزش ارز دیجیتال مراجعه نمایید

بلاکچین به چه معنا می‌باشد؟

بلاکچین یک فناوری بسیار جدید است که نگرشی جدید به جهان و همچنین شیوه ذخیره و مدیریت اطلاعات در جهان ارائه می‌دهد. بلاک‌ها واحد‌های اطلاعاتی هستند که در یک محل ذخیره‌سازی داده به نام زنجیره (chain) ذخیره می‌شوند که این زنجیره‌ها به همدیگر متصل هستند.

به زبان ساده‌تر، بلاکچین شکل جدیدی از پایگاه داده است که در تمام کامپیوترهایی که به بلاکچین متصل هستند و یک جزء از این زنجیره هستند، به اشتراک گذاشته می‌شود. اطلاعات در بلاکچین به صورت کاملاً امن، شفاف و غیرمتمرکز قرار دارد. یکی از ویژگی‌های بلاکچین

ادامه مطلب...کاربردهای یک بلاکچین