سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عملکرد NFT ها چگونه است

NFT ها با ذخیره‌سازی اطلاعاتی که آن‌ها را منحصربه‌فرد نشان می‌دهد عمل می‌کنند. آن‌ها این اطلاعات را در قراردادهای هوشمند ذخیره می‌کنند. قراردادهای هوشمند دستورالعمل‌هایی هستند که به‌ صورت کد نوشته‌ شده‌اند و در بلاک چین ذخیره‌ شده‌اند. این قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهند تا اطلاعات دقیقی به دارایی افزوده‌شده و به آن متصل شوند.

کاربرد اولیه NFT ها برای اثبات مالکیت دیجیتال یک دارایی خاص است که می‌تواند شامل طیفی از کالکتیبل‌ها در یک بازی ویدئویی تا مالکیت شمش‌های طلا شود. آنچه NFT ها فراهم می‌کنند مالکیت انکارناپذیر است که به‌ صورت امن در یک بلاک چین ثبت‌شده است و قابل‌فروش یا معامله است.

یکی از تردیدهای رایج (به‌ ویژه در ارتباط با هند دیجیتال) این است که فرد می‌تواند اسکرین شاتی از یک تصویر را بگیرد یا یک فایل دیجیتال از آن را دانلود کند، پس به آن صورت کمیاب نیست. با این‌ وجود، برای هر شاهکار هنری این موضوع صدق می‌کند. من می‌توانم تصویری از مونالیزا را دانلود کنم یا از نقاشی دیدن کنم و عکسی از خودم بگیرم؛ این به معنای آن نیست که من مالک مونالیزا هستم. مردم همیشه حاضر به پرداخت وجه برای آثار هنری اصل بوده و خواهند بود.

به‌ علاوه، این انتقاد به بررسی بیشتر یکی از جنبه‌های NFT ها کمک می‌کند. آن‌ها نمایانگر مالکیت یک دارایی هستند و لزوماً خود دارایی را ارائه نمی‌کنند. قرارداد هوشمند  اطلاعات دقیقی در مورد محل دقیق یافتن دارایی دیجیتال مذکور ارائه می‌کند.

ارزش آن‌ها در اثبات مالکیت یک دارایی ارزشمند است. NFT ها همچون گواهی‌نامه‌هایی هستند که مالکیت مالکان را تأیید می‌کنند. این گواهی‌نامه‌ها را می‌توان برای معامله دارایی‌ها به روش‌های جدید و نوآورانه به کار برد.

آموزش جامع‌ترین دوره متاورس توسط مجموعه مدرسان پیشتاز, برای مطالعه بیشتر به لینک مراجعه نمایید

نوآوری‌های ناشی از NFT ها:

مالکیت ثبت‌شده‌ای که NFT ها ارائه کردند به

ادامه مطلب...عملکرد NFT ها چگونه است