سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یو اس دی کوین(Usdc) چیست؟ جامعترین مقاله آموزشی

کوین usdc یک استیبل کوین است که به دلار آمریکا وابسته است. مدیریت کردن آن به عهده Circle و Coinbase است.

آموزش برترین ارزهای دیجیتال? برای مشاهده بیشتر به لینک مراجعه کنید

آموزش ارز دیجیتال به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از تأثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهانی و مالیاتگذاری در این حوزه داشته باشند.

کوین usdc چیست؟

کوین usdc یک استیبل کوین نسبتاً جدید است که به دلار وابسته است. این کوین در 26 سپتامبر 2018 و با کمک Circle و Coinbase راه‌اندازی شد. کوین usdc جایگزینی برای دیگر رمز ارزهای با پشتوانه دلار همچون تتر (Tether) یا TrueUSD (TUSD) است.

به‌ طور خلاصه، کوین usdc سرویسی است جهت توکنیزه کردن دلار آمریکا و تسهیل استفاده از آن‌ها در اینترنت و بلاک چین‌های عمومی. به‌ علاوه، توکن‌های USDC را می توان هر زمان به دلار تبدیل کرد. انتشار و بازپرداخت توکن‌های USDC با قرارداد هوشمند ERC-20 تضمین می‌شود.

قرار دادن دلارهای آمریکا در بلاک چین امکان جابجا کردن آن‌ها را به همه‌جا ظرف چند دقیقه فراهم می‌کند و ثبات بیشتری را در دنیای رمز ارزها وارد می‌کند. همچنین فرصت‌های جدیدی را برای معامله، قرض دادن، پوشش دهی ریسک و …به وجود می‌آورد.

کنترل کوین usdc را به عهده دارند چه کسانی هستند؟

کوین usdc توسط کنسرسیوم Centre که مشارکتی میان Circle و Coinbase است، توسعه یافت. تکنولوژی و چارچوب مدیریتی توسط Centre توسعه می‌یابند، درحالی‌که Circle و Coinbase اولین منتشرکنندگان تجاری USDC هستند.

Circle در سال 2013 توسط کارآفرینانی با نام Jeremy Allaire و Sean Neville تأسیس شد.

Circle یک انتقال‌دهنده رسمی پول است که شرکت را ازنظر مالی شفاف می‌سازد. انتقال‌دهندگان

ادامه مطلب...یو اس دی کوین(Usdc) چیست؟ جامعترین مقاله آموزشی