سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توکنومیک چیست؟ عوامل تاثیرگذار بر ارزش توکن

موضوعات بسیاری درزمینه? محیط کریپتو ازجمله مجموعه واژگان که لغات کاملاً جدیدی را نمایان می‌کند و برای توصیف مفاهیم کاملاً جدید ابداع شد، جدید و مخرب هستند. توکنومیک مثال خوبی در این زمینه است.این واژه ترکیبی جای خالی را برای توصیف چگونگی ارتباط عملکرد مکانیک رمز ارز‌ها (عرضه، توزیع و ساختار محرک) با ارزش در دیکشنری پر می‌کند.

آموزش ارزهای دیجیتال به صورت 0-100 در مجموعه مدرسان پیشتاز برای مشاهده به لینک مراجعه کنید 

تعریف دقیق توکنومیک

اگر تصور شما این است که رمز ارز‌ها تنها اشکال جدید پول اینترنتی هستند، شاید اجزای تشکیل‌دهنده توکنومیک یعنی توکن و ایکونومیک به نظر گیج‌کننده برسند. در واقعیت، کریپتو را می‌توان برای همه اشکال انتقال ارزش به کار برد.

به همین دلیل واژه توکن به کار می‌رود، زیرا واحدهای ارزش رمز ارز می‌توانند کاربردی مشابه پول داشته باشند و برای دارنده آن کاربرد ویژه‌ای به دنبال داشته باشند. همان‌گونه که باید در شهربازی یا اتاق‌های لباس‌شویی از یک توکن خاص برای راه‌اندازی ماشین‌ها استفاده کرد، خدمات مبتنی بر بلاک چین توسط توکن‌های خود که مزایا یا پاداش‌های خاصی را به همراه دارند، راه‌اندازی می‌شوند:

به کاربران توکن‌هایی به‌عنوان پاداش فعالیت (وام گرفتن/وام دادن) داده می‌شود یا این‌ که توکن‌ها به‌عنوان نسخه‌های غیرواقعی دیگر رمز ارزهای موجود ایجاد می‌شوند.

دارندگان توکن در سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAOs)، جوامع جدید دیجیتال تحت کنترل قراردادهای

ادامه مطلب...توکنومیک چیست؟ عوامل تاثیرگذار بر ارزش توکن