سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انگشتنگاری (ردیابی) دستگاه چیست

در علوم کامپیوتر، منظور از انگشت‌نگاری فرآیند ایجاد شناسه‌های منحصر به‌ فرد برای انواع داده‌های دیجیتال است؛ اما زمانی که روش‌های مشخص برای شناسایی کاربران یا ماشین‌ها به کار می‌روند، آن‌ها را جستجوگر یا انگشت‌نگاری (ردیابی) دستگاه می‌نامیم.

درواقع این فرآیند شامل جمع‌آوری اطلاعاتی درباره گوشی هوشمند، کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌ها می‌شود. گاهی اوقات، زمانی که آی پی آدرس کاربر مخفی‌شده است یا از یک مرورگر به مرورگر دیگر تغییر می‌کند، می‌توان به آن دست‌ یافت.

خدمات تجزیه‌ و تحلیل وب برای سال‌ها در حال جمع‌آوری اطلاعات مرورگرها و دستگاه‌ها باهدف اندازه‌گیری ترافیک قانونی وب و ردیابی کلاه‌برداری‌ها، بوده‌اند. امروزه رویکردهای پیشرفته‌تر امکان جمع‌آوری پارامترهای خاص را فراهم آورده‌اند.

روش‌های پیشین انگشت‌نگاری اساساً بر روی کامپیوترها متمرکز هستند؛ اما امروزه تکنیک‌های جدید می‌توانند هر نوع دستگاهی را شناسایی کنند و علاقه زیادی به توسعه محیط موبایل وجود دارد.

آموزش ارزهای دیجیتال به صورت کاملا قانونی و اصولی صورت می‌گیرد

عملکرد انگشت‌نگاری (ردیابی) دستگاه به چه صورت است؟

انگشت‌نگاری (ردیابی) دستگاه شامل جمع‌آوری مجموعه داده‌ها می‌شود که از طریق عملکرد هش ارائه و ترکیب می‌شوند. سپس خروجی (مقدار هش) به‌عنوان یک شناسه منحصربه‌فرد برای هر دستگاه یا کاربر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده غالباً در یک پایگاه داده ذخیره می‌شود تا بر روی خود دستگاه. در حالیکه وجود

ادامه مطلب...انگشتنگاری (ردیابی) دستگاه چیست