سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متوسط هزینه دلاری (DCA) چیست

معامله فعال می‌تواند پر از استرس و زمان‌بر باشد و نتایج چندان خوبی نداشته باشد. بااین‌وجود، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. شما همچون بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال یک استراتژی سرمایه‌گذاری هستید که راحت‌تر باشد و وقت‌گیر نباشد. یا تنها یک شیوه غیرفعال سرمایه‌گذاری باشد. در محیط Binance گزینه‌های بسیاری ازجمله استیکینگ (staking)، وام دادن دارایی‌های خود به‌صورت پس‌اندازهای Binance (lending your assets in Binance savings)، پیوستن به استخر استخراج Binance (joining the Binance mining pool) و … در پیش روی شما قرار دارند.

اما اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازارها را داشته باشید اما با نحوه آغاز به کار آشنا نباشید، چه باید بکنید؟ بهترین روش ایجاد یک پوزیشن طولانی‌تر چیست؟ در این مقاله در مورد یک استراتژی سرمایه‌گذاری تحت عنوان متوسط هزینه دلاری بحث می‌کنیم که روشی آسان برای کاهش ریسک‌های مربوط به ورود به یک پوزیشن است.

آموزش درست و کامل ارزهای دیجیتال به صورت کاملا قانونی و درست حسابی برای اطلاعات بیشتر به لینک سوپر دوره ارز دیجیتال مراجعه کنید

متوسط هزینه دلاری یعنی چی ؟

متوسط هزینه دلاری نوعی استراتژی سرمایه‌گذاری است که باهدف کاهش تأثر نوسانات بر خرید دارایی‌ها به کار می‌رود. این استراتژی شامل خرید مقادیر مساوی از دارایی‌ها با فواصل منظم می‌شود.

فرض بر این است که ورود به بازار به این شکل به‌اندازه زمانی که کل مبلغ یکجا سرمایه‌گذاری شود (به شکل یک پرداخت واحد)، در معرض نوسانات نخواهد بود. علت آن است که خرید در فواصل زمانی منظم می‌تواند قیمت میانگین را کاهش دهد. در درازمدت چنین استراتژی تأثیر منفی که یک ورود بد می‌تواند بر سرمایه‌گذاری شما بگذارد را کاهش می‌دهد. اکنون به نحوه عملکرد متوسط هزینه دلاری و علت اینکه شاید بخواهید از آن استفاده کنید می‌پردازیم.

علت استفاده از متوسط هزینه دلاری چیست؟

مزیت اصلی متوسط هزینه دلاری این است که ریسک شرط‌بندی در زمان اشتباه

ادامه مطلب...متوسط هزینه دلاری (DCA) چیست