سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخصیص دارایی و تنوعبخشی چیست

مقدمه:

در مورد پول همیشه ریسک وجود دارد. هر سرمایه‌گذاری می‌تواند به ضرر بی‌انجامد، در حالیکه یک پوزیشن نقدی در زمان تورم به‌ تدریج ارزش خود را از دست می‌دهد. در حالیکه ریسک را نمی‌توان حذف کرد، می‌توان به‌گونه‌ای آن را تنظیم کرد که با اهداف سرمایه‌گذاری فردی همسو باشد.

تخصیص دارایی و تنوع‌بخشی مفاهیمی هستند که نقش مهمی در تعیین این پارامترهای ریسک بازی می‌کنند. حتی اگر شما در زمینه? سرمایه‌گذاری تازه‌کار هستید، با اصولی که ورای آن‌ها قرار دارند و قدمت هزاران ساله دارند آشنا هستید.

این مقاله مروری کلی در مورد اینکه تخصیص دارایی و تنوع‌بخشی چه هستند و به چه شکل به استراتژی‌های مدیریتی جدید پولی مرتبط می‌شوند، انجام می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درزمینه? موضوعات مشابه، مقاله ما تحت عنوان ریسک مالی را مطالعه کنید.

تخصیص دارایی و تنوع‌بخشی چه هستند؟ واژه‌های تخصیص دارایی و تنوع‌بخشی اغلب به‌ جای یکدیگر به کار می‌روند. با این‌ وجود، ممکن است به جوانب مختلف مدیریت ریسک بپردازند.

تخصیص دارایی ممکن است برای توصیف یک استراتژی مدیریت پول به کار رود که اهمیت نحوه توزیع سرمایه میان کلاس‌های دارایی در یک پورتفوی سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کند. از سوی دیگر تنوع‌بخشی ممکن است تخصیص سرمایه در کلاس‌های دارایی مذکور را توصیف کند.

هدف اصلی این استراتژی‌ها افزایش سود مورد انتظار همراه با کاهش

ادامه مطلب...تخصیص دارایی و تنوعبخشی چیست