سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مفهوم سفارشات لیمیت در بازارهای مالی

سفارش لیمیت چیست؟

یک سفارش لیمیت سفارشی است که در دفتر ثبت سفارش با یک قیمت limit مشخص قرار می‌دهید. قیمت limit را شما تعیین می‌کنید. معامله تنها در صورتی انجام خواهد شد که قیمت بازار به قیمت limit شما (بالاتر) برسد؛ بنابراین، شاید شما از سفارش‌های limit برای خرید با قیمت پایین‌تر یا فروش با قیمت بالاتر از قیمت کنونی بازار استفاده کنید.

سفارش‌های limit برعکس سفارش‌های بازار که معاملات در آن‌ها فوراً با قیمت کنونی بازار انجام می‌شوند، در دفتر ثبت سفارش‌ها قرار می‌گیرند و فوراً انجام نمی‌شوند. در بیشتر موارد، سفارش‌های limit کارمزدهای کمتری دارند زیرا شما به‌جای یک گیرنده به‌عنوان ایجادکننده معامله می‌کنید.

آموزش اصولی و کاربردی ارزهای دیجیتال توسط مدرسان پیشتاز برای اطلاعات بیشتر به سوپر دوره ارز دیجیتال مراجعه کنید

سفارش لیمیت در بازار ارز دیجیتال

یک سفارش لیمیت سفارشی است با قیمت خرید یا فروش مشخص. برای اینکه یک سفارش limit قرار دهید، باید حداقل و حداکثر قیمتی را که برای خرید یا فروش یک دارایی مدنظر دارید تعیین کنید. سفارش شما پس‌ از آن در دفتر ثبت سفارش قرار می‌گیرد و تنها در صورتی اجرا می‌شود که قیمت بازار به قیمت limit(بالاتر) برسد.

سفارش‌های لیمیت برعکس سفارش‌های بازار که معاملات در آن‌ها فوراً با قیمت کنونی بازار انجام می‌شوند، کنترل بیشتری بر قیمت اجرایی در اختیار شما می‌گذارد. از آنجایی‌ که سفارش‌های limit خودکار هستند، نیازی نیست تا همیشه بازار را زیر نظر داشته باشید یا نگران

ادامه مطلب...مفهوم سفارشات لیمیت در بازارهای مالی