سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استیکینگ ارز دیجیتال چیست

شاید ازنظر شما استیکینگ جایگزینی  برای ماینینگ (استخراج) باشد. استیکینگ شامل نگه‌داشتن وجوه در یک کیف پول الکترونیکی می‌شود تا از امنیت و عملکردهای یک شبکه بلاک چین پشتیبانی شود. به بیان ساده، عمل قفل‌کردن رمزارزها برای رسیدن به پاداش را استیکینگ گویند.

در بیشتر موارد، شما قادر به استیک کردن مستقیم کوین‌های خود از کیف پول رمز ارز همچون Trust Wallet خواهید بود. به‌ عبارت‌ دیگر، بسیاری از صرافی‌ها خدمات استیکینگ را به کاربران خود ارائه می‌کنند. استیکینگ Binance به شما اجازه می‌دهد تا به روشی ساده به پاداش دست‌ یابید، پس تمام کاری که باید کرد این است که کوین‌های خود را در صرافی نگه‌ دارید.

برای درک بهتر معنای استیکینگ، در ابتدا باید عملکرد اثبات سهم (PoS) را درک کنید. اثبات سهم یک مکانیسم اجماع است که امکان عملکرد با بازده بیشتر را به بلاک چین در هنگام غیر متمرکزسازی می‌دهد (حداقل ازنظر تئوری).

آموزش ارز دیجیتال به افراد اصول و روش‌های محافظت از امنیت و حریم خصوصی در معاملات ارزهای دیجیتال را تدریس می‌کند.

آشنایی کوتاه با اثبات سهم

اگر با نحوه عملکرد بلاک چین آشنا باشید، با اثبات کار (PoW) نیز احتمالاً آشنا هستید. این مکانیسمی است که گردآوری تراکنش‌ها را در بلاک‌ها ممکن می‌سازد. بدین ترتیب، این بلاک‌ها به یکدیگر مرتبط می‌شوند تا یک بلاک چین ایجاد کنند. ماینرها به‌طور خاص برای حل یک معمای پیچیده ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر فردی که پیش از دیگران آن را حل کند، حق افزودن بلاک بعدی به بلاک چین را دارد.

برای مطالعه بیشتر به مقاله اثبات سهم در ارز دیجیتال مراجعه کنید  

سازنده اثبات سهم

یکی از اولین حضورهای اثبات سهم را می‌توان به سانی کینگ و اسکات نادال و مقاله‌ای که

ادامه مطلب...استیکینگ ارز دیجیتال چیست