سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم تحمل خطای بیزانس چیست

از زمان شکل‌گیری بیت کوین در سال 2008 به‌عنوان یک سیستم پول الکترونیک همتا به همتا، رمز ارز های دیگری نیز ساخته شدند که هر یک مکانیسم مختص به خود را دارد؛ اما نقطه اشتراک تمام رمز ارز‌ها بلاک چین به‌ عنوان جزء اصلی ساختار آن‌ها است.

بلاک چین‌ها طراحی‌ شده‌اند تا غیرمتمرکز باشند و به‌عنوان یک لجر دیجیتال که توسط شبکه توزیعی از نودها حفظ می‌شود، عمل کنند اما استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد. به همین دلایل تکنولوژی بلاک چین امکان ایجاد سیستم‌های غیرقابل‌ اعتماد اقتصادی را فراهم کرد که در آن‌ها تراکنش‌های مالی مشخص و موثق بدون نیاز به ‌واسطه‌هایی می‌توانند انجام شوند. رمز ارز‌ها به‌ عنوان جایگزین ماندگاری برای سیستم‌های سنتی بانکداری و پرداخت که بسیار به اعتماد متکی هستند، پذیرفته می‌شوند.

همچون بیشتر سیستم‌های محاسباتی توزیعی، حاضرین در یک شبکه رمز ارز باید با شرایط کنونی بلاک چین موافقت کنند و این همان چیزی است که آن را کسب اجماع می‌نامیم. با این‌ وجود، رسیدن به اجماع در شبکه‌های توزیعی به روش امن و کارآمد کار ساده‌ای نیست.

بنابراین، چگونه یک شبکه توزیعی از نودهای کامپیوتری باوجوداین احتمال که برخی از نودها شکست بخورند یا رفتاری صادقانه نداشته باشند، در مورد یک تصمیم به اتفاق‌ نظر می‌رسند؟ این سؤال اصلی در مورد مشکل ژنرال‌های

ادامه مطلب...الگوریتم تحمل خطای بیزانس چیست