سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با وب 2 با وب 3

منظور از Web 2.0 و Web 3.0 تکرار متوالی وب است که با Web 1.0 اصلی که در دهه 90 و اوایل 2000 مقایسه شده است. Web 2.0 نسخه کنونی اینترنت است (واژه‌ای که اغلب با وب به‌ جای یکدیگر استفاده شدند) که همه ما با آن آشنایی داریم، درحالی‌که Web 3.0 فاز بعدی آن را ارائه می‌کند.

منظور از وب World Wide Web(WWW) است که سیستم بازیابی اطلاعات مرکزی اینترنت است. مترادف www پیش درآمدی بر آدرس وب بوده و هست و نیز یکی از اولین کاراکترهای تایپ‌شده در مرورگر وب هنگام جستجو برای یک منبع آنلاین خاص بوده است. تیم برنرز لی که در زمینه? اینترنت پیشگام است اعتبار خود را به خاطر ابداع عبارت «World Wide Web» کسب کرده است که به وب جهانی اطلاعات و منابع اشاره دارد که به‌ واسطه لینک‌های فرا متن به یکدیگر متصل هستند.

آموزش اصولی و کاربردی ارزهای دیجیتال به صورت کاملا قانونی و اصولی برای اطلاعات بیشتر به لینک آموزش سوپر دوره ارز دیجیتال مراجعه کنید

معرفی وب 1 

برنرز لی توسعه اولیه اینترنت را در سال 1990 زمانی که یک دانشمند کامپیوتر در CERN محقق اروپایی بود آغاز کرد. تا اکتبر سال 1990، برنرز لی سه تکنولوژی اصلی را که زیربنای وب بود و شامل اولین ادیتور/مرورگر صفحات وب بود، نوشته بود (WorldWideWeb.app):

  • زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی (HyperText Markup Language) یا زبان نشانه‌گذاری یا فرمت بندی وب است.

شناسنامه منبع یکسان (Uniform Resource Identifier) یا مکان‌یاب منبع یکسان (Uniform Resource locator)، آدرس منحصربه‌فردی

ادامه مطلب...آشنایی با وب 2 با وب 3