سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متاورس بهترین گزینه برای دانشجویان

یک واقعیت مجازی جدید که ورد زبان افراد است متاورس (metaverse) نام دارد. پس‌ از این که فیس‌بوک متاورس را «فصل بعدی اینترنت» نامید، بسیاری بر این باور هستند که متاورس تنها وسیله‌ای برای پرت کردن حواس از شهرت لکه‌دار شده فیس‌بوک است؛ اما به نظر می‌رسد که چیزی فراتر از آن باشد.

ما نباید آنچه دنیای افزوده برای آموزش معنی می‌دهد را نادیده بگیریم. همه‌چیز از آسمان شب گرفته تا ماشین مسابقه به یک فرصت یادگیری برای نسل بعد تبدیل خواهند شد. کلاس‌های درس را نیز می‌توان به هرجایی مثلاً Arctic یا Large Hadron Collider منتقل کرد. پیش‌ از این که متاورس را مورد انتقاد قرار دهیم، نباید فراموش کنیم که این موضوع برای سیستم‌های آموزشی و دانشجویان سراسر دنیا تا چه اندازه ساختارشکنانه می‌تواند باشد.

بر اساس گزارش یونیسف، از اوایل سال 2020 وضعیت آموزش جهانی تحت تأثیر تغییرات پیش‌آمده قرار گرفت و آموزش 91% دانش آموزان در سراسر جهان متأثر از همه‌گیری کرونا شد. آموزگاران سریع واکنش نشان دادند و یک‌شبه آموزش از راه دور به‌ صورت نرمال در آمد. در نتیجه دسترسی به تکنولوژی به‌ عنوان حق اولیه در نظر گرفته شد نه یک مزیت.

این شرایط به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا بدون تشخیص آن را یاد بگیرند که چیز باارزشی درزمینه? آموزش متاورس است

اگر بتوانیم تکنولوژی را به‌ عنوان ابزار یادگیری در دوران همه‌گیری بپذیریم، می‌توانیم از اولین افرادی باشیم که متاورس را پذیرفته‌اند.

واژه متاورس در سال 1992 و از رمان علمی تخیلی نیل استیفنسن برداشته شد. امروزه دیدگاه او به واقعیت نزدیک می‌شود. یک جهان دیجیتال است که می‌توان از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به آن دست‌ یافت. متاورس علاوه بر این‌ که کل فضای واقعیت مجازی را

ادامه مطلب...متاورس بهترین گزینه برای دانشجویان