سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتباط NFT و دنیای متاورس

در هفته اول نوامبر 2021، هزاران شرکت‌کننده، سخنران و معامله‌گر در Midtown منهتن حضور به هم رسانیدند تا در سومین کنفرانس سالانه NFT.NYC شرکت کنند. گروهی منتخب از سرمایه‌گذاران، گیمرها، هنرمندان، برنامه نویسان و علاقه‌مندان به حوزه رمزارزها در میزگردها، سخنرانی‌ها و مهمانی‌های شبانه شرکت کردند و بر روند جدید رو به رشد و سودآور در دنیای بلاک چین تأکید کردند: منظور NFT یا توکن غیرقابل‌معاوضه است.

تکنولوژی NFT که یک پدیده بلاک چین نسبتاً جدید است، همچنان مالکیت دارایی‌های دیجیتال را به وجود می‌آورد و بیشتر برای هنر دیجیتال به‌کاررفته است؛ اما در کنفرانس امسال شاهد یک نقطه عطف بودیم: در این کنفرانس تأکید مشخصی بر آینده NFT ها صورت گرفت که به عقیده بسیاری در استفاده از آن‌ها به‌عنوان بلوک‌های ساختمانی در بازنگاری اینترنت (Web 3.0 یا Web3) صورت گرفت. درنهایت، انتظار می‌رود همگرایی این پلتفرم با NFT ها سبب شکل‌گیری یک جهان مجازی غیرمتمرکز به نام «metaverse» شود.

NFT یک واحد منحصربه‌فرد و تعامل ناپذیر از داده‌ها است که در بلاک چین ذخیره‌شده است و قابلیت دنبال کردن انتقال و مالکیت دارایی‌های منحصربه‌فرد دیجیتال را دارد. عبارت غیرقابل‌معاوضه، NFT ها را از دیگر نهاده‌های بلاک چین همچون رمزارزها که ارزش یکسانی دارند و به‌صورت متقابل قابل معامله یا قابل‌معاوضه هستند، متمایز می‌سازد.

برای مثال، اگر دو نفر را در نظر بگیریم و هر یک، یک اسکناس 1 دلاری در جیب خود داشته باشد، این دو

ادامه مطلب...ارتباط NFT و دنیای متاورس