سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش جامع نمودارهای کندل استیک

خواندن نمودارها برای افرادی که به‌تازگی وارد معاملات یا سرمایه‌گذاری می‌شوند، کار دشواری است. برخی به حس ششم خود تکیه می‌کنند و بر اساس حس درونی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. در‌حالی‌که چنین استراتژی‌ای ممکن است موقتاً در بازارهای صعودی کارآیی داشته باشد و در درازمدت نمی‌توان از آن استفاده کرد.

معامله‌گری و سرمایه‌گذاری بازی احتمالات و مدیریت ریسک هستند؛ بنابراین، توانایی خواندن نمودارهای کندل استیک برای هر نوع سرمایه‌گذاری تقریباً ضروری است. در این مقاله در مورد نمودارهای کندل استیک و نحوه خواندن آن‌ها توضیح خواهیم داد.

آموزش ارز دیجیتال به افراد کمک می‌کند تا مفاهیم مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند رمزارز، توکن، و سرمایه‌گذاری در Initial Coin Offering (ICO) را درک کنند.

نمودار کندل استیک چیست؟

یک نمودار کندل استیک نوعی نمودار مالی است که ازنظر گرافیکی نوسانات قیمت یک دارایی را در بازه زمانی مشخص به تصویر می‌کشد. همان‌گونه که از نام این نمودار مشخص است، از تعدادی کندل استیک تشکیل‌شده است که هر یک نمایانگر مدت‌زمان یکسان است. کندل استیک‌ها همه دوره‌های زمانی را از ثانیه گرفته تا سال به‌صورت مجازی نشان می‌دهند.

در قرن هفدهم اولین بار کندل استیک‌ها ابداع شدند. گفته می‌شود که مبتکر استفاده از این کندل استیک‌ها به‌عنوان ابزار نمودار، یک تاجر برنج ژاپنی به نام «هما» بود. احتمالاً نظریات او زیربنای آن چیزی بودند که امروزه به‌عنوان نمودار کندل استیک مدرن مورداستفاده قرار می‌گیرد. پژوهش‌های هما توسط بسیاری از بزرگ‌ترین تحلیلگران تکنیکال معاصر همچون چارلز داو تصحیح شدند.

در‌حالی‌که نمودارهای کندل استیک را می‌توان برای تحلیل هر نوع

ادامه مطلب...آموزش جامع نمودارهای کندل استیک